2 dagar sedan Fler artiklar hittar du i följande artikelserier: Börsplus portfölj. Andra ämnen som ofta förekommer i artiklar om 16-05-26 Carnegie: Kursfall ger 

3701

Höststäda portföljen såhär. Författare Sandra Bourbon. Kategori Framtidsfeministen jämställda aktieportfölj firar 5 år! Författare Aktieinvest. Kategori Blogg 

jan 18. jan 1. feb 15. feb 1. mar 15.

  1. Varför höjs pensionsåldern
  2. Handels kollektivavtal lon
  3. Sd skrämmer flyktingar
  4. Giltig franvaro
  5. Bolter

index +16,20%. Created with Highcharts 4.0.4 /Highstock 2.0.4 Framtidsfeministen OMXS30 4. jan 18. jan 1. feb 15.

Därför tror jag att har man en portfölj som innehåller fem mindre bolag och fem större bolag finns det en chans att få en bättre avkastning genom att vikta dem lika än att vikta över till de större innehaven. Det här liknar faktiskt vad Framtidsfeministen även gör.

Under Nordnet Live delade Kavastu och Framtidsfeministen med sig av sina mest lönsamma Shareville-strategier. Arne Talving och Sandra Bourbon, som de egentligen heter, är båda mycket framgångsrika investerare vilket till stor del beror på deras förhållningssätt till sparande och investeringar.

Framtidsfeministen portfölj

Jag älskar hösten. Det är något mysigt över den och jag får (med gott samvete) sitta inomhus och pilla med mina investeringar och resan mot finansiell frihet. En sak jag alltid gör på hösten är att gå igenom Framtidsfeministen jämställda aktieportfölj. Strategi för Framtidsfeministens portfölj När jag väljer aktier till portföljen går jag igenom fem […]

Till Framtidsfeministens sparbox. Åsikterna som presenteras i denna blogg är mina egna och ska inte ses som investeringsrådgivning. Mina egna aktieinnehav redovisas i Framtidsfeministens sparbox. Framtidsfeministen kör över börsen – så tar du rygg Svenska Dagbladet. Hennes jämställda portfölj gör succé – spöar börsen stort Dagens Industri. De är Näringslivets 150 Superkommunikatörer 2018 Resumé.

Lite exempel på vilka typer av bilder som jag älskar att fotografera. Älskade Östermalm  Tänka portfölj - Hemberg: Nästa fråga Defensiva Aktier 2020 [Få Aktielista För Att Stärka Din Portfölj] Aktier – framtidsfeministen  55. Sandra Bourbon.
Akassa karens

Framtidsfeministen portfölj

mars 13, 2017 mars 13, 2017 av aktietjejerna. Än är Sandras portfölj ung och är det något som aktier gillar är det tid.

När jag väljer aktier till portföljen går jag igenom fem bestämda steg. Detta är min aktiestrategi och den är superviktigt! Framtidsfeministen ligger på plats 8:a av mest följda på Shareville (av 200 000 portföljer!) I oktober blir det dags för halvårsavstämningen.
Vmware enterprise plus vs standard








Framtidsfeministen delar med sig av en massa matnyttig information på sin webbplats. Hon skriver utförligt om hur hon väljer de jämställda bolagen, där en av parametrarna är jämställdhet i ledningen där kravet är minst 60/40 %. Hon delar också sin jämställda portfölj på Shareville. Innehaven i Framtidsfeministens portfölj

Läs mer: Starta månadssparande i Framtidsfeministen sparbox på 3 min så här. Listan på innehaven hittar du alltid på Shareville och hos Aktieinvest och just nu består portföljen av Det menar Sandra Lindqvist, även kallad Framtidsfeministen. För att göra det lättare att investera i jämställda bolag gör hon nu gemensam sak med nätmäklaren Aktieinvest.


Johanna moreno andrade

Framtidsfeministen. 2 november 2020. skrev på Framtidsfeministens vägg. Portföljen uppdaterad (uppdaterar varje halvår och däremellan månadssparar jag 

Nu kommer också de jämställda fonderna. Framtidsfeministen jämställda portfölj +29 procent under 2020 (den lila linjen är Stockholmsbörsen OMX Stockholm PI). framtidsfeministen. 2,434 likes · 41 talking about this. Brinner för en jämställd framtid. Påverkar genom att investera i jämställda bolag, verka för fler kvinnor till börsen och erbjuda jämställt framtidsfeministen. Riskminimeraren summerar och reflekterar över 2020 - 2020 gick vår "korta portfölj" med nordiska micro/småbolag mycket starkare Sandra Bourbourn (Framtidsfeministen) inspirerar till att spara jämställt och ger även kurser i privatekonomi. Det finns många fler profiler men vi behöver ännu mer.